کد های رنگی لامپ های نمایشگر و شستی ها

کدهای رنگی برای شناسایی شستیهای فشاری

رنگ قرمز برای شستی قطع به کار می رود با فشار به شستی با رنگ قرمز می توان یک و یا چند موتور را خاموش کرد. شستی قرمز قارچی شکل در مدار کنترل برای قطع اضطراری به کار می رود (همراه با برچسب زرد رنگ)

رنگ سبز و یا بعضاً سیاه برای حالت وصل کردن و یا راه اندازی به کار می رود. به طور مثال وصل مدار به منبع تغذیه، راه اندازی یک و یا چندین موتور با عملکرد معین و راه اندازی قسمت های الکتریکی یک ماشین

رنگ زرد برای شستی راه اندازی (Start) در غیر حالت نرمال بکار می رود. به طور مثال: راه اندازی یک موتور در جهت عکسی حالت نرمال، راه اندازی یک حرکتی به منظور دوری از خطر، با فشار شستی زرد برق تمام قسمت هایی که در مراحل قبل وصل شده بود قطع می گردد. رنگهای سفید و آبی روشن می تواند برای هر مقصود دیگری مورد استفاده قرار گیرد.

 
 
 

کد های رنگی لامپ های نمایشگر و شستی ها

کدهای رنگی برای لامپهای نمایشگر

رنگ قرمز حاکی از عملکرد غیر عادی سیستم است به طور مثال حالی که یک وسیله حفاظتی اضانه بار ماشین را متوقف کرده باشد. همچنین رنگ قرمز یک لامپ می تواند درخواست از اپراتور جهت توقف یک ماشین چرخان باشد (به طور مثال در حالت اضافه بار)

رنگ زرد یک لامپ به معی احتیاط است به طور مثال وقتی که درجه حرارت یا جریان به مقدار معانی برسد و یا وقتی که سیستم به صورت تکرار و یا پشت سر هم روشن گردد.

رنگ سبز لامپ یک موقعیت نرمال را نشان می دهد. مثلاً ماشین برای راه اندازی آماده است.

لامپ رنگ سبز همچنین برای نشان دادن خاتمه کار یک ماشین و آماده بودن آن برای راه اندازی مجدد باشد.

رنگ سفید نمایشگر یک لامپ سیگنال است که سیستم دارای ولتاژ نرمال است. ماشین در حالت کار است و یا

برنامه کار به صورت نرمال است.

رنگ آبی برای کاربردهای خاص استفاده می شود. این رنگ را می توان جهت هر نوع عملکردی که در یکی از حالات بالا نمی گنجد به کار برد. از چراغ چشمک زن می توان در هر مورد با توجه به رنگ مربوطه استفاده کرد.